Seuraa

Näin tuot tilaukseesi liitetyt käyttäjätunnukset uuteen palveluun

Kun olet ottanut MBnet Kamu -palvelun käyttöön näillä ohjeilla, on seuraavaksi aika tuoda järjestelmään edellisessä sähköposti- ja kotisivupalvelussa käytetyt avaimet.

Vanhan MBnet-pääavaimen syötit jo MBnet Kamun käyttöönoton yhteydessä, kun rekisteröidyit palveluun vanhana käyttäjänä. Seuraavaksi otetaan käyttöön vanhaan pääavaimeen yhdistetyt niin sanotut aliavaimet eli esimerkiksi perheenjäsenten käyttäjätunnukset.

Kun otit MBnet Kamu -palvelun käyttöösi ensimmäistä kertaa, sait toissijaiseen sähköpostiisi lähetetyn koostekirjeen mukana tilaukseesi liitetyt muut avaimet. Ne on mahdollista ottaa käyttöön yksitellen näiden ohjeiden avulla.

Aivan ensimmäiseksi suuntaa osoitteeseen palvelut.mbnet.fi ja kirjaudu sisään päätunnuksellasi, jolla otit MBnet Kamu -palvelun käyttöösi.

Kun olet kirjautunut sisään, valitse oranssista yläpalkista sivun oikeasta yläreunasta kohta "Hallinta". Tämän jälkeen saat eteesi seuraavanlaisen ruudun.

Klikkaa kohtaa, jossa lukee "1 Palvelut". Saat eteesi seuraavanlaisen ruudun. Valitse siitä oma webhotellisi klikkaamalla kohtaa tunnus.mbnet.fi, esimerkkikuvassa joshi.mbnet.fi.

Mikäli haluat tuoda järjestelmään pääavaimeesi sidotun aliavaimen, kuten esimerkiksi perheenjäsenesi käyttäjätunnuksen, valitse "Tuo olemassa oleva MBnet-tunnus". Täyty avautuvaan ikkunaan tarvittavat tiedot, joita ovat tunnuksen nimi ja vanha salasana. 

Järjestelmään täytyy syöttää myös toissijainen sähköpostiosoite sekä uusi salasana käyttöönotettavalle tunnukselle. Salasanana voi käyttää myös kyseisen avaimen vanhaa salasanaa, mikäli se järjestelmän mielestä on riittävän vahva.

Tämän jälkeen voit toistaa prosessin jokaisen avaimen kohdalla uudelleen, sillä ne voidaan ottaa käyttöön vain yksitellen. MBnet-tunnusten maksimimäärä on viisi kappaletta. Pääavaimen rekisteröinnin jälkeen jäljellä on vielä neljä avainta.

Mikäli käytössäsi on ollut vähemmän kuin viisi MBnet-avainta, voit luoda niitä lisää valitsemalla "Luo uusi MBnet-tunnus". Äsken käyttöönottamasi tilaukseesi sidotun aliavaimen näet oikealla puolella. 

Mahdollisissa tunnuksen tuontiin liittyvissä ongelmatilanteissa voit aina olla yhteydessä MBnetin Neuvolaan (neuvola@mbnet.fi).

Oliko tämä artikkeli hyödyllinen?
0/1 koki tästä olevan apua
Lisäkysymyksiä? Lähetä pyyntö

1 Kommentit

  • 0
    Avatar
    Lindlof

    Muuten hyvä ohje, mutta virhetilanteeseen ei ole minkäänlaista ohjetta tai viittausta. Joten jos/kun kaikki menee kuin siellä tutussa Strömssöössä tämä varmasti on ihan hyvä, mutta saan tuodessa toista tunnusta vain virheilmilmoituksen. Laitoin jollakin online kaavakkeella viestiä tukeen (kait?) ja jään odottelemaan vastausta.

    Mikäli ohje olisi kokonaan hyvä niin silloin tulisi olla myös linkki jonnekin mistä saisi selvää mitä tehdä virhetilanteen yhteydessä.

Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.